Ordering
Ordering

PIP STUDIO

Je bestelling

    Mijn Pip account

    Als je voor de eerste keer een bestelling plaatst op pipstudio.nl, vragen we een paar gegevens van je, zoals je naam, adres, e-mailadres en telefoonnummer. Je naam, adres en e-mailadres worden veilig opgeslagen in je account, zodat je deze bij je volgende bestelling niet opnieuw hoeft in te vullen. In je account kun je 24/7 de status van je bestelling bekijken en je bestelgeschiedenis inzien. Let wel, vanaf de start van onze nieuwe webshop in 2018 is eerdere bestelgeschiedenis niet meer beschikbaar.

    Gegevens wijzigen

    In je account kun je altijd je gegevens inzien en aanpassen. Als je je adres wijzigt binnen 24 uur voor de verzending, kunnen we helaas je bestelling niet meer naar het nieuwe adres sturen en wordt deze naar je ‘oude adres’ gestuurd. Geen zorgen, al je gegevens worden vertrouwelijk opgeslagen op onze beveiligde server, helemaal volgens de Wet Bescherming Persoonsgegevens (WBP).

    Heb je vragen over je account of je gegevens? Je kunt altijd contact opnemen met onze klantenservice via support@pipstudio.com of bel ons op +31 (0)20 – 700 88 37.

    Wachtwoord vergeten?

    Als je wachtwoord niet werkt of als je het bent vergeten, klik dan op het poppetje rechtsboven op de website en daarna op 'wachtwoord vergeten' om het opnieuw in te stellen. Zo ben je binnen no-time weer ingelogd!

    Bestellen zonder account

    Het is ook mogelijk om zonder account te bestellen. Je gegevens worden dan niet opgeslagen, maar hierboven lees je de voordelen van een eigen account. Happy shopping!

    Bestelproces

    Bestelproces

    Doorloop in vier eenvoudige stappen het bestelproces:

     1. Product toevoegen aan winkelwagen

    Wanneer je een artikel wilt kopen, klik je op de button: in Winkelwagen zodat het product aan de Winkelwagen wordt toegevoegd. Daarna kun je gewoon verder winkelen. Wanneer je totale bestelling gereed is, ga je naar de winkelwagen, die je rechts bovenin de website kan vinden, om tot betaling over te gaan. Wil je bij nader inzien een bepaald artikel toch niet aanschaffen? Verwijder het product dan uit de Winkelwagen door op de drie puntjes te klikken en klik vervolgens op het rode kruisje. Helemaal tevreden met jouw gekozen producten? Klik dan op doorgaan met afrekenen.

    2. Gegevens invullen

    Heb je al eerder besteld? Dan kun je inloggen via je account – wel zo makkelijk! Als er iets niet klopt pas je de gegevens hier aan. Je kan er ook voor kiezen om te bestellen zonder een account aan te maken. Controleer altijd goed of de juiste gegevens zijn ingevuld zodat jouw happy products op het juiste adres worden afgeleverd.

    3. Verzending

    Je kan ervoor kiezen om jou happy products thuis te laten bezorgen of om ze af te laten leveren bij een afhaalpunt. Wil je het laten thuis bezorgen? Dan kan je hiervoor zelf een levermoment aangeven. Toch liever ophalen bij een afleverpunt? Je kan hiervoor zelf kiezen waar je het pakket het liefst wilt ophalen.

    4. Betaling

    Kies je betaalwijze. Onder betalingsmogelijkheden kun je zien voor welke opties je kunt kiezen, dit verschilt per land. Heb je een Pip Studio e-giftcard? Dan verzilver je die eenvoudig in het betaalproces, bij giftvoucher toevoegen. Heb je een kortingscode dan kan je die bij de stap ‘review’ verzilveren, dit is de stap na het selecteren van een betaalmethode.

    5. Plaats bestelling

    Na het controleren van de bestelling, klik je op plaats bestelling. Hierna word je doorgestuurd naar de desbetreffende betaalpagina.

    6. Klaar!

    Je order is geplaatst. We gaan direct aan de slag en de producten komen zo snel mogelijk naar je toe. Per e-mail ontvang je een bevestigingsmail met de pakbon van jouw bestelling. Volg de status van je bestelling via je account of via de Track & Trace code die op de pakbon staat. Veel plezier ermee!

    Bevestiging per email

    Bevestiging per e-mail

    Nadat je je bestelling hebt gedaan, ontvang je direct een bevestigingsmail van ons. In deze e-mail staan de gegevens van je bestelling.

    Geen bevestigingsmail ontvangen?

    Mocht je geen bevestigingsmail ontvangen, dan kan het zijn dat je een foutief e-mailadres hebt ingevuld. Controleer in je account of je de juiste e-mailgegevens hebt ingevuld. Het kan ook aan het spamfilter van je e-mailbox liggen, kijk dus ook altijd even in je spambox of de map ‘ongewenste e-mail’.Mocht je geen mail hebben ontvangen dan helpt de klantenservice je graag verder zodat je alsnog een bevestigingsmail ontvangt.

     

    E-mailadres wijzigen

    In je account kun je eenvoudig je e-mailadres wijzigen. Je vindt jouw account rechts bovenin de website. Nadat je bent ingelogd, kun je je gegevens aanpassen. De nieuwe gegevens zijn direct zichtbaar.

    Bestelling wijzigen of annuleren

    Bestelling wijzigen of annuleren

    Wanneer je een bestelling plaatst, doen wij er alles aan om hem zo spoedig mogelijk te verwerken en naar je toe te sturen. Omdat dit snel gebeurt kan een geplaatste bestelling niet meer gewijzigd of geannuleerd worden. Mocht je het artikel bij nader inzien toch niet willen ontvangen, dan kun je het na ontvangst natuurlijk retourneren.

    BTW op de factuur

    De BTW staat vermeld op de factuur.

    Additionele belastingen

    Let op: bij het verzenden naar sommige landen kan de douane invoerrechten rekenen, dit is niet het geval in Nederland en België. Pip Studio is hier niet verantwoordelijk voor, deze dien je zelf te voldoen. Douanerechten kunnen worden geheven buiten Europa en in het Verenigd Koninkrijk als gevolg van de Brexit

    Help: welke maat heb ik?

    Help: welke maat heb ik?

    Op elke productpagina tref je de Pip Studio maattabel aan. In deze maattabel worden lichaamsafmetingen omgerekend naar Pip Studio kledingmaten; deze maten zijn van toepassingen op de damesmode collectie.

    Help: vragen over behang!

    Help: hoeveel behang heb ik nodig?

    Rekentip voor het aan rollen behang:

    Stel:
    Je hebt een wand van 4 meter breed en 2,50 meter hoog.
    De afmeting van de rol is 10 meter lang en 0,53 meter breed.

    1. Deel de breedte van de wand door de breedte van de rol (4 / 0,53 = 7,55). Rond de uitkomst naar boven af (8). Je hebt in totaal 8 banen voor de muur nodig. Maar hoeveel banen kun je uit een rol halen?

    2. Neem de hoogte van de muur plus 1x breedte v.d. rol (2,50 + 0,53 = 3,03). De uitkomst is de lengte van 1 baan. Deel vervolgens de lengte van de rol door de lengte van de baan (10 / 3,03 = 3,30). Rond dit getal af naar beneden (3). Je kunt dus 3 banen uit 1 rol halen. Maar hoeveel rollen behang heb je nodig?
    3. Je hebt dus 8 banen nodig en je kunt 3 banen uit 1 rol halen. Dit betekent dat je 8 / 3 = 2,67 = 3 rollen behang nodig hebt. 

    Belangrijk: Behang wordt in batches (kleurbaden) geproduceerd. Om kleurverschillen te voorkomen en te garanderen dat alle rollen uit dezelfde batch afkomstig zijn, adviseren we je om alle rollen in dezelfde order te bestellen. Indien je ze in verschillende orders besteld, kunnen we niet garanderen dat alle rollen uit dezelfde batch afkomstig zijn.

    Zijn er Pip Studio winkels?

    Zijn er Pip Studio winkels?

    Onze webshop https://www.pipstudio.nl/ is de enige plaats ter wereld met het grote online Pip Studio assortiment. Ook vind je hier als eerste de nieuwste collecties!

    Vanuit onze webshop leveren we wereldwijd, klik hier voor meer informatie over thuisbezorgen en order- en verzendkosten.

    Voor meer informatie over lokale verkooppunten:

    Bed- en Badtextiel

    Nederland

    info@beddinghouse.nl

    0252-419050

    Duitsland

    verkauf@beddinghouse.com

    +49 (0)5601- 929 75 70

    Behang
    export@eijffinger.com

    Je vindt jouw dichtstbijzijnde verkooppunt via de Eijffinger storefinder.

     

    Damesmode, Servies, Home accessoires, Badkameraccessoires 

    info@neweditionhome.nl
    +31 (0)23 800 99 00


     
    Tiles

    Pip Studio tegels zijn verkrijgbaar via onze partner De Tegel B.V.
    De Tegel B.V. Konijnenberg 38, 4825 BD Breda

    Pre-orders

    Pre-orders

    Wat is pre-orderen eigenlijk?

    Pre-orderen betekent dat je iets reserveert voordat het officieel beschikbaar is. Wanneer er iets nieuws en geweldigs aan komt, heb je de mogelijkheid om het al direct te bestellen. Zo ben je gegarandeerd van het product! 

     

     

    Wat is het voordeel van een pre-order plaatsen? 

    Goede vraag! Pre-orderen is als een VIP-kaartje voor exclusieve gelegenheden. Je bent een van de eersten die het nieuwste item in handen krijgt, zonder het risico dat het al uitverkocht is.

     

    Hoe plaats ik een pre-order?

    Gemakkelijk! Het bestellen van pre-order producten is gelijk aan het reguliere bestelproces. Je bestelt een pre-order op dezelfde manier als een normale order, volgens het reguliere bestelproces. 

     

    Wanneer krijg ik mijn pre-order?

    Dat hangt af van wanneer het product op voorraad komt. Check hiervoor de productpagina! Let op, wij zijn druk bezig om ons bestelproces te verbeteren op het gebied van pre-orders. Wanneer je in het bestelproces zit, geef je aan wanneer je je bestelling wil ontvangen. Helaas werkt dit voor pre-orders (nog) niet zo. Het weeknummer wat wordt benoemd in de productbeschrijving geeft aan in welke week je je bestelling kan verwachten. 

     

    Moet ik meteen betalen als ik een pre-order plaats? 

    Ja, je bestelling reken je direct af. Op deze manier is de bestelling gegarandeerd van jou en hoef je je geen zorgen te maken dat het product uitverkocht raakt. Wil je liever niet meteen afrekenen? Kies dan voor de betaalmethode om achteraf te betalen, via Klarna. 

     

    Kan ik mijn pre-order annuleren

    Dit is zeker mogelijk! Ben je toch niet helemaal zeker van je pre-order bestelling? Neem dan contact op met onze klantenservice, via: support@pipstudio.com. Zij helpen je graag verder met het annuleren van je pre-order. Afhankelijk van je bank staat het aankoopbedrag dan weer zo snel mogelijk op je rekening. 

     

    Wat als de pre-order datum verandert?

    We laten je weten als er iets verandert. We doen ons best om het item zo snel mogelijk bij je te bezorgen. 

    Uitverkochte artikelen

    Bij Pip Studio willen we je altijd blij maken met onze producten, happy products for happy people. Producten die momenteel niet verkrijgbaar zijn, maar wel weer terugkomen, staan aangeduid als "Tijdelijk niet op voorraad". Vind je het item waar je naar zoekt hier niet tussen, dan komt dit helaas niet meer terug.

    Op onze categoriepagina's kun je eenvoudig filteren op voorraad. Zo krijg je snel een overzicht van de items die je nu niet direct kunt aanschaffen, maar binnenkort wel weer verkrijgbaar zijn. Happy shopping!

    Ik kan een bepaalde collectie niet vinden

    We lanceren ieder jaar nieuwe collecties. In onze webshop vind je ons complete, actuele assortiment. Deze collecties hebben we niet meer in ons assortiment:

    • Chinese Garden

    • Chinese Blossom

    • Floral Fantasy

    • Early Bird

    • Chinese Rose

    • Floral Early Bird

    • Heritage

    Vragen over producten

    De producteigenschappen worden bij de productpagina’s weergegeven. Elk product is uniek en heeft daarom ook unieke specificaties.

    Behang

    • Is het behang afwasbaar?

    Ons behang is niet afwasbaar. Je kunt het wel met een licht vochtige doek afnemen. Let op: het behang is niet geschikt voor vochtige ruimtes.

    • Kan ik behangstalen krijgen?

    Via pipstudio.nl is het niet mogelijk om behangstalen op te vragen. Neem voor behangstalen contact op met onze partner Eijffinger.

    Beddengoed

    • Van welk materiaal zijn jullie dekbedovertrekken gemaakt?

    Onze dekbedovertrekken zijn gemaakt van 100% katoenperkal. Onze dekbedovertrekken zijn gemaakt van 100% katoenperkal. Sinds 2022 heeft ons bedtextiel het label ‘duurzamer’.

    • Zijn de hoeslakens ook geschikt voor boxsprings?

    De hoeslakens zijn gemaakt voor matrassen van 20 cm hoog. In onze Goodnight by Pip collectie hebben we hoeslakens die geschikt zijn voor matrassen van 30 cm hoog: ze passen ook om boxspringmatrassen.

    Servies

    • Zijn er losse deksels verkrijgbaar?

    We maken al onze producten met veel liefde en aandacht. Voor elke theepot laten we een deksel maken dat precies past. Door deze ambachtelijke manier van werken passen los geproduceerde deksels vaak niet. Daarom verkopen we geen losse deksels.